RUTA DE LA SERRA

Interessant i fàcil ruta pels plans de la comarca

Distància

Per la N-II, sorti desviament Fondarella

Mapes: comarcal Pla D´urgell

Descripció de l'itinerari
  • 0,0 km. La sortida està situada al camp de futbol de Fondarella. Sortirem del poble pel camí cap a la depuradora d'aigües. Un cop haguem sortit del poble, seguirem el camí asfaltat que porta fins a la depuradora. 0,8 km. Deixarem el camí asfaltat i seguirem, cap a la dreta, pel camí de terra paral·lel a l'autovia N-II.
  • 3,5 km. Arribarem a Sidamon, on podrem donar un tomb pel nucli antic per tal de veure algunes cases fortes dels segles XVII i XVIII i l'església parroquial del poble. Després creuarem la carretera que parteix el poble, i la seguirem en direcció a Mollerussa fins a la sortida de Sidamon, llavors trencarem cap a la dreta i pujarem cap a la part alta per tal de seguir la ruta cap a la serra i el pantà. (A Sidamon, podrem donar un tomb pel nucli antic per tal de veure algunes cases fortes dels segles XVII i XVIII i l'església parroquial del poble.)
  • 6,6 km. Trobarem el pantà. Des d'aquí tindrem una esplèndida vista de tota la plana d'Urgell, de la serra prepirinenca del Montsec i la serra prelitoral del Montsant. La serra no és una zona molt elevada, però la gran plana que la rodeja permet gaudir d'un paisatge extraordinari.
  • 8,0 km. Baixarem cap a Torregrossa per un camí que va a parar a la carretera LV-2001, a tres-cents metres de l'entrada del poble.
  • 10,4 km. Torregrossa. Hi podrem visitar la part antiga del municipi, on trobarem les restes de l'antic castell, amb una part de la torre i la portalada que li donava entrada. Després seguirem cap a la serra de Miralcamp. Creuarem la carretera LV- 2001 i seguirem per un camí que té un primer tram asfaltat.
  • 11,3 km. Trobarem una bifurcació del camí. Girarem cap a l'esquerra.
  • 12,5 km. Trobarem una nova bifurcació. Aquesta vegada haurem d'anar cap a la dreta.
  • 14,4 km. Trobarem un camí que creua. Anirem cap a l'esquerra fins a arribar al pla de Miralcamp, i, una mica més endavant, al mateix poble. Des de la part alta de Miralcamp podrem gaudir d'una vista impressionant de tot el Pla d'Urgell. Després agafarem el camí de Miralcamp a Fondarella.
  • 17,9 km. Haurem de creuar la carretera LV-2001 i més endavant la carretera N-IIa. Un cop creuada aquesta última caldrà seguir endavant fins a arribar a Fondarella (20,1 km), on s'acaba la ruta.