RUTA DE LA FITA ALTA

Recorregut pel Tossal de les Tenalles fins a la Fita Alta, un tossal de modesta altura on hi havia hagut un poblat ibèric. Aquest promontori té una situació estratègica que permet gaudir d'una àmplia panoràmica sobre el Pla d'Urgell i tota la plana de Lleida i que, els dies clars, ens permet veure la ciutat de Lleida, el Montsec, el Montsant, l'altiplà de la Segarra i les terres aragoneses a Ponent.

Distància
Document PDF
Track GPS Garmin
SI SI NO SI SI SI SI SI NO SI

Aquesta ruta té com a punt de partida el poble de Sidamon, on es pot arribar tant des de Lleida com des de Barcelona per la N-II.

Maples: Comarcal Pla d´urgell

Descripció de l'itinerari
  • Cal situar-se en el punt quilomètric 480 de la carretera N-IIa. Des d'aquí ens dirigirem a l'eixample urbà de la perifèria per l'avinguda de la Generalitat i continuarem per la pista que hi ha després.
  • Trobarem una bifurcació. Haurem de continuar per la pista de la dreta.
  • Més endavant trobem una altra bifurcació i aquest cop haurem d'agafar la direcció cap a l'esquerra.
  • -A mà esquerra hi ha una caseta. Cal pujar a una pista que hi ha damunt d'un camp d'oliveres.
  • Ja en el llom de la serra, se segueix la carena fins a l'antena de la Fita Alta, clarament visible des d'aquest punt.
  • -La Fita Alta. Tot i que aquest tossal només arriba als 290 m, la vista s'estén des del Montsant (al sud) al Montsec (al nord).
  • Després cal dirigir-se a ponent, cap a la punta de la serra.
  • La baixada es farà per un camí que surt 50 m per sota l'extrem de la serra.
  • Ben aviat arribarem a una cruïlla de camins on cal agafar el de la dreta. -Sidamon. Fi de l'itinerari.