EL MONTSEC DE RUBIES
La vall de Barcedana i el Montsec de Rúbies formen una combinació peculiar pel contrast que ofereixen ambdós paisatges. A tocar dels prats i terrasses de la vall de Barcedana, recoberts d’oliveres, ametllers i cereals, s’aixeca la vessant inclinada i obaga del Montsecde Rúbies, tallada per barrancades que semblen ferides a l’escorça de la terra i recoberta d’una vegetació austera i soferta. El Montsec és una frontera natural entre la plana de Lleida i les valls dels Pirineus, i una de les millors talaies on conflueixen aquests dos móns tan diferents.
Distància
Document PDF
Track GPS Garmin
NO SI NO SI SI SI NO SI SI SI

Des de Tremp cal agafar la carretera C- 13 en direcció a Balaguer i Lleida. Just abans d’entrar al congost de Terradets neix a mà esquerra la carretera d’accés a Llimiana que comença creuant l’embassament. Desde Lleida, despres de passar Terradets, a la dreta carretera Llimiana

Mapes: Comarcal Pallars Jussa

Descripció de l'itinerari
  • Inici de l’itinerari. Carretera de Llimiana Des de la C-13 a l’alçada del congost de Terradets cal agafar la carretera que va cap a Llimiana.
  • 1,6 km - 1,6 km - Barranc de Barcedana Passat el pont sobre el barranc de Barcedana s’agafa una pista asfaltada a mà dreta que baixa cap al riu.A uns 50 metres comença una pista sense asfaltar a l’esquerra, al començament de la qual hi ha la senyal d’inici d’itinerari. S’agafa aquesta pista en pujada per recórrer per ella tota la vall de Barcedana.
  • 2,5 km - 4,1 km - Barranc (450 m) Es creua un barranc i es segueix per la mateixa pista.
  • 0,2 km - 4,3 km - Cruïlla de pistes Es segueix per la pista de la dreta.
  • 1,5 km - 5,8 km - Cruïlla de Sant Salvador del Bosc Des d’aquest puntes pot pujar caminant a l’ermita de Sant Salvador del Bosc, tot i que desd’aquí hi ha un gran desnivell a superar i al final de l’itinerari hi ha un altre accés molt més curt i fàcil de fer. Es segueix per la pista de l’esquerra.
  • 2,6 km - 8,4 km - Cruïlla de pistes Es passa de llarg una pista que marxa a l’esquerra i que porta a la cova Alegre. Es continua amunt en direcció cap a les Masies.
  • 4,1 km - 12,5 km - Cruïlla de pistes de la font de la Sarga Es continua per la pista principal. L’altra pista porta a la font de la Sarga.
  • 0,3 km - 12,8 km - Granja Es passa per davant d’una granja.
  • 0,2 km - 13 km - Carretera asfaltada S’arriba a una carretera asfaltadaque cal agafar a la dreta i amunt en direcció a l’Hostal Roig.
  • 1,6 km - 14,6 km - Hostal Roig (1.100 m) Passat l’Hostal Roig, on hi ha una antiga casa pairal a la dreta de la marxa, es deixa la carretera asfaltadai s’agafa una pista a la dreta.
  • 1,1 km - 15,7 km - Cruïlla de pistes Es deixa una pista que marxa a la dreta. Es continua per la principal.
  • 4,8 km - 20,5 km - Cruïlla de Mirapallars Es deixa la pista principal i es segueix la pista de l’esquerra que porta al tossal de Mirapallars. La pista puja fent ziga-zagues.
  • 1,7 km - 22,2 km - Final de la pista A partir d’aquí es veuen senderons que marxen cap a la dreta entre boixos per pujar cap a la carena i el tossal de Mirapallars, un mirador esplèndid tant del pla de Lleida com de la vessant sud dels Pirineus. Per continuar cap a la Portella Blanca cal tornar enrere fins sortir de nou a la pista principal.
  • 1,7 km - 23,9 km - Cruïlla de Mirapallars. De nou a la pista principal es continua cap a l’esquerra seguint la mateixa direcció que es portava.
  • 1,1 km - 25 km - Cruïlla de la pista de Sant Salvador (1.506 m) Des d’aquest punt es pot anar caminant cap a l’ermita de Sant Salvador del Bosc seguint la pista que neix a la dreta de la marxa. L’itinerari continua per la pista principal en direcció a la Portella Blanca.
  • 3,3 km - 28,3 km - Final de la pista (1.400 m) Allà on s’acaba la pista comença tot seguit un sender que duu fins a la Portella Blanca, el segon mirador destacat de l’itinerari.
  • El retorn es pot fer seguint la mateixa ruta( o baixa per les 100 corves desde l’ermita de Sant Salvador del Bosc, 1 hora) , tot i que si es disposa de temps el més recomanable és tornar a l’Hostal Roig i des d’allí agafar la carretera asfaltada cap a l’esquerra fins a Sant Martí de Barcedana i Sant Miquel de la Vall, on es pot visitar el castell de Sant Gervàs.
  • Posteriorment des de Sant Miquel de la Vall es pot agafar una carretera que duu fins a la carretera de Llimiana. De nou a l’asfalt es segueix cap a la dreta fins arribar a Llimiana on es pot visitar el poble i l’església de Santa Maria, d’estil romànic i una de les més destacades del Pallars Jussà.
  • Des de Llimiana només queda descendir per la mateixa carretera per arribar a la C-13 en el mateix punt on s’ha començat l’itinerari.