Del barranc del Bosc a l'estació de Cellers
VI Diada del camí de muntanya i es va netejar, senyalitzar i refer el camí que puja del barranc del Bosc fins a una collada propera a la Roca Regina i a l'estació de Cellers.
Distància
Veure fotos
Track GPS Garmin
NO SI NO SI SI NO NO SI NO SI

Cal agafar la carretera del Doll, abans de l'entrada del primer túnel de Ter-radets en direcció a Cellers, el de la Roca Regina. Hi ha una bona zona d'aparcament que segueix la carretera vella. Veiem un cartell informatiu de l'excursió.

Mapes: Comarcal La noguera

Descripció de l'itinerari
  • La sortida comença abans de l'entrada del primer túnel de Ter-radets en direcció a Cellers, el de la Roca Regina. Hi ha una bona zona d'aparcament que segueix la carretera vella. Veiem un cartell informatiu de l'excursió.
  • Creuem la carretera i passem per sota del pont del tren. Ens introduïm per la vall del barranc del Bosc, per la dreta hidrogràfica. Trobem un altre rètol indicatiu i, més amunt, un altre.
  • Hem de deixar a la nostra dreta el corriol que prenen els escaladors que van a la roca Regina, paret de més de 500 metres d'alçària que contemplarem durant tota la jornada.
  • El camí és clar en un primer moment, però a poc a poc la vegetació esdevé espessa i sembla voler barrar-nos el pas. Ens ajudarà a entendre la toponímia del barranc.
  • 23 min. Pas estret. A l'esquerra hi ha una excavació a la roca, segurament es tracta d'una antiga prospecció minera. Hi ha un sender que puja, nosaltres prenem el ramal que baixa. Descens sobtat del camí.
  • 32 min. Prenem un trencant a la dreta (N) cap al fons del barranc, deixant el camí principal que hi baixarà més cap a ponent.
  • 33 min. Arribem al fons del barranc del Bosc. Davant nostre hi ha una fita que ens indica el sender de pujada.
  • El primer tram no és gaire evident. Anem fent revolts per suavitzar el pendent. La vegetació també és ben atapeïda, però les plantes que hi predominen són força diferents. Veníem per l'obaga i ara ascendim per la solana.
  • 43 min. Arribem a un balcó amb una magnífica vista de la Roca Regina. El camí continua amunt amb els revolts que fan la pujada molt més suau.

• 1 h. Arribem a un collet. Si anéssim cap a la dreta (E), en un quart d'hora, sense camí evident, ens arribaríem al cim de la Roca Regina (701 m), amb una vista a vol d'ocell sobre el barranc del Bosc, el pont del tren, la carretera, la Noguera Pallaresa... En aquest cas, després hauríem de retornar al coll. Al collet no arribem a creuar la carena, avancem cap a l'esquerra, per un camí que la ressegueix cap a ponent. Tot el vessant nord està repoblat de pins.
  • 1 h. 10 min. Entrem en una repoblació forestal.
  • 1 h. 15 min. Nova collada, deixem la carena i anem a cercar, avall, una pista costeruda.
  • 1 h. 18 min. Fem cap a una pista més important, la seguim per la dreta, descendint per l'obaga.
  • 1 h. 43 min. Arribem a la part baixa de la vall. Cruïlla de pistes. Prenem la de la dreta.
  • 1 h. 47 min. Casetes de l'estació de tren de Cellers. Abans d'arribar-hi, prenem un corriol cap a l'estació propera.
  • 1 h. 48 min. Estació de trens de Cellers, amb bar i alberg. Seguim pel costat de la via de tren.
  • 1 h. 53 min. Baixem a la carretera. Passem, en direcció sud,creuem el pont i amb pas còmode, per els túnels.
  • Es pot visitar la Cova del Murisecs (per unes escales)
  • 2 h. 08 min. Aparcament, d'on hem sortit.

• Activitat realitzada en el VI Cami de Muntanya del CEL, el 10 de Novembre 2002.
  • Albergue Estacion Cellers (movil 666407993)