Al castell de Sant Gervàs

Inici de l'itinerari. Sant Miquel de la Vall (840 m). Des de l'església es surt del poble per la pista que dóna accés rodat al castell de Sant Gervàs(direcció nord-est). Als 150 metres es creua un barranc i una mica més enllà es troba, a l'esquerra, l'inici del camí vell del castell de Sant Gervàs.

Distància
Document PDF
Track GPS Garmin
SI SI NO SI SI SI SI SI NO SI

Des de Tremp cal agafar la carretera C- 13 en direcció a Balaguer i Lleida. Just abans d’entrar al congost de Terradets neix a mà esquerra la carretera d’accés a Llimiana que comença creuant l’embassament. Desde Lleida, despres de passar Terradets, a la dreta carretera Llimiana, fins a Sant Miquel de la Vall

Mapes: Comarcal Pallars Jussa

Descripció de l'itinerari
  • 0,2 km - 5 min - Inici del camí vell del castell de Sant Gervàs (850 m)
    El camí vell del castell de Sant Gervàs s'enfila protegit per murs de pedraseca i encara conserva alguns trams de l'antic empedrat. Des del mateix inici a la pista es va guanyant alçada fent alguna marrada entre antics bancals de conreu avui coberts de bosc. Quan ha guanyat prou alçadael camí comença a endinsar-se en el barranc, que sempre queda a l'esquerra de la direcció que es porta. Més amunt es travessa un alzinar de muntanya i després d'un tram de camí especialment bonic s'arriba a una pista.
  • 1 km - 25 min - Pista S'agafa la pista cap a la dreta, en lleu baixada, i en pocs minuts s'arriba al castell de Sant Gervàs.
  • 1,2 km - 30 min - Castell de Sant Gervàs (990 m) A partir d'aquí l'itinerari transcorre sempre per pista (excepte un petit tram). Primer cal continuar per la mateixa pista per la qual s'ha arribat al castell, que ara segueix planejant, fins arribar a l'ermita de Sant Gervàs.
  • 1,4 km - 35 min - Capella de Sant Gervàs (970 m) Des de l'ermita cal tornar uns metres enrere per trobar un senderó que baixa fins enllaçar amb una altra pista que s'agafa a l'esquerra. Es passa per sota la capella de Sant Gervàs i es segueix per la pista fins sortir a una nova pista en més bon estat (que és, de fet, la que dóna accés al castell i a l'ermita de Sant Gervàs).
  • 1,6 km - 40 min - Pista. Aquest cop es continua cap a la dreta, de baixada.
  • 1,8 km - 45 min - Cruïlla de la pista d'Aransís (960 m) Es passa de llarg la pista que va cap a Aransís, a l'esquerra de la marxa. Per continuar cap a Sant Miquel de la Vall es segueix baixant per la mateixa pista que es portava.
  • 3,3 km - 1h 10 min - Cruïlla del camí vell del castell de Sant Gervàs(850 m) Es passa de llarg el punt on s'ha agafat el camí vell de Sant Gervàs de pujada. Es continua per la pista fins arribar al mateix punt de Sant Miquel de la Vall on s'ha començat la caminada.
  • 3,5 km - 1h 15 min - Sant Miquel de la Vall (840 m) Final de l'itinerari.