Volta a la serra de Sant Mamet
  • Bonica volta a la serra de Sant Mamet, situada a llevant de la Noguera, entre les valls de la Pallaresa i el Segre. Ambient de solitud.
  • Es contemplen petits i pintorescos pobles de la Noguera muntanyenca com Fontllonga, Santa Maria de Meià, la Clua, Baldomar i Alòs de Balaguer.
Distància
Document PDF
Track GPS Garmin
NO SI NO SI SI SI SI SI NO SI

L'itinerari comença a Fontllonga, gairebé al peu de la carretera C-13, anomenada del Doll, entre Balaguer i Tremp.

Mapes: Comarcal La noguera

Descripció de l'itinerari
  • A Fontllonga (km 0) cal prendre la pista que passa per Figuerola de Meià, Peralba i arriba a Santa Maria de Meià tot pel vessant obac de Sant Mamet, primer en pujada i després en descens, havent passat el coll d'Orenga (910 m d'altitud).
  • A Santa Maria de Meià (km 14,7), davant de l'església parroquial del mateix nom, es conflueix amb la carretera a Vilanova de Meià (la LV-9131), que no s'agafa. Es gira a la dreta i se surt del poble.
  • A la següent desviació (km 15,2) l'itinerari segueix per l'esquerra. Es passa el torrent de l'Obac, es deixa un trencant a l'esquerra i es puja pel coll de la vall d'Ariet.
  • Al km 17,7 hi ha la torre enrunada del castell d'Ariet. Es continua ara per la vall de la Clua.
  • Es ressegueix el barranc de la Clua i al km 25 s'arriba a la Clua, bonic poblet amb les ruïnes d'un antic castell.
  • Cal retornar a l'última cruïlla, seguir recte, deixar una zona de pícnic a l'esquerra i dirigir-se a Baldomar, població situada a la dreta del riu Boix, abans de la confluència d'aquest amb el Segre.
  • Al km 31,2 s'és a Baldomar.
  • L'itinerari es dirigeix ara a occident, cap a Alòs de Balaguer, al peu del Segre, on s'arriba al km 37,5. Ara es continua per la pista que va a Sant Mamet i la Maçana seguint el torrent de Segues.
  • Es passa pel costat dels corrals d'en Magre. Més amunt (km 40,3) hi ha una bifurcació. Per la dreta es va al cap de la serra de Sant Mamet; cal continuar per l'esquerra seguint la pista principal en direcció a l'ermita de la Nou i la Maçana, on s'arriba al km 48,4.
  • Es passen les cases enrunades de la Maçana; cal baixar a la carretera del Doll, la C-13 (compte al sortir a la carretera), que hi ha a sota mateix, i continuar amunt fins al punt inicial de sortida de l'itinerari, Fontllonga, on s'arriba al km 55,5 km. Fi de l'itinerari.