Ascensió a l'ermita de la Mare de Déu del Puig de Meià
Ascensió a un indret històric, on es troba l'ermita del Puig de Meià y el castell, situat a la capçalera de la conca de Meià, amb una meravellosa panoràmica sobre les vertiginoses parets del Montsec de Rúbies i la plana del Segre
Distància
Document PDF
Track GPS Garmin
SI SI NO SI SI NO SI SI NO SI

S'arriba des d'Artesa de Segre per la carretera L-512 i la LP-9132, A Vilanova de Meià, cal seguir per la carretera cap al Pas Nou i Comiols i, 500 m després, girar a l'esquerra pel trencall que dóna accés a la piscina i la part alta del poble

Mapes: Comarcal La noguera

Descripció de l'itinerari
  • Després de deixar el vehicle, cal situar-se darrere de l'església romànica de Sant Salvador (627 m), punt de sortida de l'itinerari, on ja s'inicia una pujada.
  • Després d'escassament 5 min de camí es troben les petites coves de les Ulleres (656 m). El camí continua ascendint en fort pendent.
  • En menys de mitja hora es deixen a sota i a l'esquerra uns prats antigament conreats. La panoràmica des de sobre del prat és excel•lent: s'abasten els cingles del Montsec.
  • Gairebé als 40 min se surt al coll de Meià i a la pista que mena al puig de Meià.
  • Als tres quarts d'hora de camí s'és al cim. A mà esquerra es veuen els vestigis del que va ser el castell de Meià. Als 50 min d'excursió s'arriba a l'ermita del santuari de la Mare de Déu del Puig de Meià, punt final de la ruta.
  • L'edifici fou la capella de l'antic castell que hi hagué al puig i, durant un temps, estigué dedicada a Sant Cristòfol.

El retorn es fa pel mateix camí.