DE L´AMETLLA A LA CARENA DEL MONTSEC PER LA CANAL D´OSCA

L'excursió no és gaire llarga i no presenta, en general, massa dificultats d'orientació. VIII diada del cami de Muntanya

Distància
Veure fotos
Track GPS Garmin
SI SI NO SI SI SI SI SI NO SI

Des de Balaguer per la C-12 direcció Àger. Poblacio de L´Ametlladel Montsec, per la LV-9311

Mapes: Comarcal La Noguera y Alpina Montsec

Descripció de l'itinerari
  • Text tret del llibre El Montsec i muntanyes veïnes de l'amic Manuel Cortés. S'hi ha afegit alguna actualització.

• L'Ametlla ( 600 m . per terme mig), poble escampat pel vessant d'un tossal al solell de la muntanya.

• Sortim per la part alta del poble per l'antic camí on posarem el cartell d'inici.
  • 2m. Pista que seguim a l'esquerra, amunt.
  • 18 m . Cal Camperol(abans d'arribar-hi es té, al peu de la pista, la font Grossa, arranjada amb seients i taules de pedra). Marxar del costat esquerre de la casa per un ample camí vers el N. Passem pel costat de l'estable. Tenim conreus a banda i banda, especialment gra i oliveres.
  • 26 m . Es deixa el camí ample per agafar-se un de més estret a la dreta entre erms, que plana vers llevant i després travessa unes barrancades per damunt de terra vermellosa, apropant-se a la important barrancada del Fusteró, procedent de la canal d'Osca. La cinglera inferior del Montsec és propera, rica en formes d'erosió.
  • 42 m . S'arriba al llit de la canal, començant a pujar per l'esquerra hidrogràfica, que tenim a mà dreta. El camí fa marrades guanyant alçaria, al peu de les altes parets de roca, per entre vegetació variada. La canal s'estreny, i al lloc més estret es troben uns rajolins d'aigua, que algú anomena font dels Marcians. Seguir amunt, ara pel costat dret de la canal, que tenim a mà esquerra.
  • 1 h. 14 m . La canal s'eixampla, i passa pel costat dels escorrims d'aigua de la font de Sant Miquel, que queda lluny i a ponent. Segueix la pujada.
  • 1h. 25 m. Replà, en plena graonada mitjana, que forma un collet ( 1002 m .). A la dreta es té el corral del Serral i el camí que mena al Pla d'Escumó, i a l'esquerra marxa el camí de la font de Sant Miquel i Colobó. Seguir recte amunt.
  • 1h. 40m. Pista que creua la graonada mitjana fins el Pla d'Escumó.
Tot el grup abans de l´inici