VINAIXA - ERMITA DE SANT BONIFACI

Ermita de Sant Bonifaci
D'estructura gòtica i reformada posteriorment, sembla que al segle XIV ja estava construïda, però la relíquia de sant Bonifaci no va arribar a Vinaixa fins al 13 de maig de 1682.

Reunió de Sant Bonifaci: primer diumenge de maig, amb sardanes, missa i paella popular

Distància
SI SI NO SI SI SI SI SI NO SI

Lleida-Tarragona N-240, desvio a Vinaixa

Descripció de l'itinerari
  • 0 km La ruta comença entrant a Vinaixa pel costat de les piscines; heu d'agafar el camí a mà esquerra que trobareu abans d'arribar a les piscines, les quals es troben a mà dreta. Aquest camí va vorejant el poble; seguiu sempre el camí principal.
  • 0,5 km Passareu pel davall del pont de la carretera nacional. Aneu continuant pel camí principal.
  • 1,1 km Trobareu un altre camí, però heu de continuar recte; al fons veureu la via del tren.
  • 1,5 km Arribareu a una cruïlla, us trobareu un camp de ceps i a la dreta veureu un pont de la via del tren. Heu de seguir el camí esquerre de les vinyes.
  • 1,9 km Trobareu una bifurcació del camí; agafeu el camí de l'esquerra.
  • 2 km Torna a haver-hi una divisió de camins; agafeu el camí de la dreta.
  • 3,1 km Trobareu un altre camí, però heu de continuar pel camí principal.
  • 4,1 km Us trobareu amb un altre caminet però heu de continuar pel camí principal de l'esquerra.
  • 4,8 km Trobareu una bifurcació i al davant veureu una cabana de pedra. Agafeu el camí de l'esquerra.
  • 5 km Donareu a un altre camí; tireu cap a la dreta.
  • 6,2 km Al costat d'unes masies donareu a un altre camí. tireu cap a l'esquerra.
  • 6,3 km Arribareu a l'Ermita de Sant Bonifaci.
  • Per tornar a Vinaixa, podeu tornar pel mateix camí per on heu vingut o, a la cruïlla del 6,2 km, en comptes d'anar cap a l'esquerra, on hi ha l'ermita, aneu cap a la dreta i arribareu a la pista de l'Irida que va de Vinaixa als Omellons, l'Espluga Calba
  • A 500 metres d'aquesta cruïlla passareu pel davall del pont de la via del tren.
  • Al cap de 200 metres trobareu el camí de l'Irida; si tireu cap a la dreta, tornareu cap a Vinaixa (6,6 km). Abans d'arribar a Vinaixa trobareu el pont de la carretera nacional; després d'aquest pont hi ha tres camins: si escolliu el camí de l'esquerra, anireu al començament de Vinaixa, davant de la gasolinera; els altres dos camins van a parar a dins al poble.

• Es recomana visitar a Vinaixa:
  • Església de San Juan Bautista, construïda l'any 1301.
  • El Castell de Vinaixa, també cridat Calç Tarragó
  • La Casa de Poblet, antiga propietat dels capellans de Poblet, preserva el segell de l'abat Copons en l'arc de la portalada. Coneguda també com "Calç Panxa.