CASTELL DE GUARDIA I L’ESGLESIA DE SANT FELIU- EL CASTELL DE MUR I LA COL.LEGIATA DE SANTA MARIA DE MUR
El Pallars Jussà és terra de castells. Castells medievals que foren aixecats en punts estratègics per controlar els moviments dels musulmans assentats a Catalunya i per protegir el territori del seu possible atac. Aquest itinerari uneix dos d’aquests castells oferint també una visió a vol d’ocell de la comarca del Jussà.
Distància
Veure fotos
Track GPS Garmin
NO SI NO SI SI SI SI SI SI SI

Accés amb vehicle: Des de Tremp cal prendre la caretera C-13 i, a l’alçada de l’embassament de Terradets , agafar a la dreta la carretera LV-9124 cap a Guàrdia.

Mapes: Comarcal Pallars Jussa

Descripció de l'itinerari
  • Inici de l’itinerari. Guàrdia de Noguera (540 m) L’itinerari comença seguint la pista que surt a mà dreta darrere la bàscula a l’entrada del poble.
  • 0,2 km - 3 min - Bifurcació En arribar al cementiri la pista es bifurca i es continua per la de l’esquerra.
  • 0,3 km - 5 min - Carretera Es creua la carretera perpendicularment i es continua per la pista, on hi ha estacions del viacrucis.
  • 0,4 km - 7 min - Bifurcació Es deixa una pista a l’esquerra (aquesta és la pista per la que es tornarà).
  • 0,8 km - 13 min - Barranc de Fonteter (515 m) Es travessa el barranc i es segueix per la pista, que s’enfila fent ziga-zagues fins arribar al llom del serrat.
  • 1,9 km - 40 min - Llom del serrat (590 m) En arribar al llom del serrat, allà on es canvia de vessant, cal seguir a l’esquerra per un sender que s’enfila per la carena entre marges.
  • 2,5 km - 1 h 10 min - Castell de Guàrdia (710 m) L’itinerari continua per la carena seguint el sender.
  • 2,7 km - 1 h 15 min - Església de Sant Feliu (720 m) Es segueix pel sender carena amunt, direcció oest.
  • 3,8 km - 1 h 33 min - Carretera (790 m) El sender s’acaba i es continua cap a la dreta per la carretera.
  • 4,1 km - 1 h 40 min - Pista Es passa de llarg la pista que surt a l’esquerra de la carretera i que va cap a Collmorter. Es continua per la carretera fins a trobar una altra pista també a l’esquerra.
  • 4,2 km - 1 h 42 min - Pista Just a l’entrada de la pista cal prendre un sender a mà dreta, que condueix fins al castell de Mur creuant diverses vegades la carretera.
  • 4,9 km - 2 h - Castell de Mur i Santa Maria de Mur (865 m) Des del castell cal desfer el darrer tram de camí fins arribar a la pista que dóna accés a Collmorter i que en la pujada s’ha passat de llarg.
  • 5,7 km - 2 h 15 min - Pista Aquesta pista que neix ara a la dreta de la carretera voreja el poble de Collmorter i torna a sortir a la carretera.
  • 6 km - 2 h 20 min - Carretera Es travessa la carretera perpendicularment i es continua per un sender que surt paral·lel a la carretera i que descendeix cap al barranc de Mur, anomenat barranc de Fonteter en el seu darrer tram.
  • 6,8 km - 2 h 35 min - Barranc de Mur Es creua el barranc i el sender continua per l’altre marge dins un bosquet de roures i boixos, fins trobar un camp de conreu que el sender voreja per la dreta i la part més alta del camp.
  • 7,6 km - 2 h 45 min - Camp de conreu Al final del camp i just al mig de l’enllaç entre aquest camp i el següent cal fer un gir de 90 graus cap a l’esquerra per continuar pel senderó que novament s’endinsa en un bosquet.
  • 8,2 km - 2 h 52 min - Camp de conreu El sender passa per un tram d’enllaç entre dos camps, i a l’esquerra de l’entrada al segon camp continua una altra vegada dins el bosquet. Abans d’arribar a la pista el sender torna a creuar perpendicularment un petit enllaç entre dos camps.
  • 8,3 km - 2 h 55 min - Pista Es continua avall per la pista, on es retroben les estacions del viacrucis enllaçant amb la pista que s’ha pres de pujada, de manera que només cal creuar la carretera i arribar a Guàrdia seguint la pista del cementiri.
  • 8,8 km - 3 h - Guàrdia de Noguera (540 m) Final de l’itinerari.