EL BOUMORT

El Boumort és una petita illa segura per a molts dels animals salvatges autòctons de la zona que han vist com el seus hàbitats s’anaven degradant paulatinament. Aquí les poblacions de cèrvols, isards, cabirols, daines, galls fers, picots negres, voltors, àguiles daurades i trencalossos han aconseguit mantenir-se en contra de la
regressió en que estan en altres àrees. Boumort és també una magnífica mostra del paisatge de les serres pre-pirinenques d'accidentat relleu i abruptes cingleres i barrancades.

Distància
Document PDF
Track GPS Garmin
NO SI NO SI SI SI NO SI SI SI

Altres possibilitats per allargar o escurçar l’itinerari: Des del refugi de Boumort es pot pujar a peu al cap de Boumort.
Accés amb vehicle: Des del centre de la Pobla de Segur cal agafar la carretera que va cap a Claverol, Pessonada i Aramunt.

Mapes: Comarcal Pallars Jussa

Descripció de l'itinerari
  • Inici de l’itinerari. La Pobla de Segur. Pont de Claverol (500 m) Des del centre de la Pobla de Segur, al costat del pont sobre el Flamisell, neix la carretera cap a Claverol, Pessonada i Aramunt. Agafant aquesta carretera i abans de sortir de Pobla de Segur s’arriba al Pont de Claverol, on hi hal’inici de l’itinerari cap al Boumort. Es creua el pont i es continua perl’estreta carretera.
  • 0,6 km - 0,6 km - Cruïlla de Claverol Es passa de llarg la carretera cap a Claverol i es continua cap a Pessonada i Aramunt.
  • 1,9 km - 2,5 km - Cruïlla de Pessonada Es deixa la carretera que es duia per trencar cap a l’esquerra en direcció a Pessonada.
  • 2,3 km - 4,8 km - Sant Martí de Canals Es passa de llarg Sant Martí de Canals i es continua per carretera cap a Pessonada.
  • 4,5 km - 9,3 km - Pessonada (910 m) A la dreta es passa de llarg l’accés al centre de Pessonada per continuar amunt cap a la part alta del poble.
  • 0,5 km - 9,8 km - Pessonada. Part alta Es creua Pessonada per la seva part alta i seguint la mateixa direcció de la carretera, que s’acaba al poble, continua una pista cap a Carreu i el Boumort.
  • 0,9 km - 10,7 km - Cruïlla Es segueix per la pista de l’esquerra.
  • 0,6 km - 11,3 km Es passa de llarg una pista a l’esquerra.
  • 1,3 km - 12,6 km Es passa de llarg una pista a la dreta.
  • 0,4 km - 13 km Es passa de llarg una pista a la dreta.
  • 2 km - 15 km - Entrada a la Reserva Nacional de Caça de Boumort(875 m) Es creua la porta d’accés a la reserva, al costat de la qual hi ha un plànol, i es segueix per la mateixa pista.
  • 0,4 km - 15,4 km - Cruïlla d’Herba-sabina (890 m) Es passa pel costat d’una bassa d’aigua. Tot seguit a l’esquerra marxa la pista que duu cap a Herba-savina. L’itinerari segueix per la pista principal.
  • 2,5 km - 17,9 km - Cruïlla Es creua el riu al costat d’una bassa de pedra. Es continua per la mateixa pista.0,6 km - 18,5 km Es passa de llarg una pista a la dreta.
  • 1,4 km - 19,9 km Font d’aigua a peu de la pista
  • 0,5 km - 20,4 km Es passa de llarg una pista a l’esquerra.
  • 3 km - 23,4 km - Carreu (1.225 m) Es creua per davant de les runes de Carreu i es continua per la mateixa pista.
  • 0,4 km - 23,8 km - Font de la Menta A l’esquerra de la pista queda la font de la Menta.2,2 km - 26 km Es passa pel costat d’una àrea de picnic.
  • 1 km - 27 km Es passa de llarg una pista a la dreta
  • 0,5 km - 27,5 km - Coll de Llívia (1.480 m) Des del coll marxa una pista cap a Bóixols i una altra cap al refugi de Boumort. L’itinerari continua per la pista de l’esquerra cap al refugi de Boumort.
  • 0,2 km - 27,7 km - Bifurcació Es continua per la pista de l’esquerra.
  • 3,2 km - 30,9 km Es passa de llarg una pista a la dreta.
  • 0,8 km - 31,7 km Es passa de llarg una pista a l’esquerra i tot seguit un camí a la dreta.
  • 4,6 km - 36,3 km - Refugi del Boumort (1.885 m) El refugi quedaa la dreta de la marxa. Des d’aquí neix el camí que permet pujara peu al cap de Boumort en menys de 30 minuts, molt recomanablecom a mirador i per acabar de copsar les dimensions de la serra.
  • L’itinerari continua per la pista ara ja dirigint-se cap a la vessantnord del Boumort.
  • 8,1 km - 44,4 km - Cruïlla senyalitzada (1.420 m) A la dreta de la marxa neix una pista cap a Prat Muntaner. L’itinerari continua avall per la mateixa pista.
  • 1,2 km - 44,6 km Es passa pel costat d’una font i tot seguit es passa de llarg una pista a l’esquerra.
  • 3,5 km - 48,1 km - Coll de la Creu (1.300 m) Al coll marxa una pista a la dreta cap al barranc de l’Infern i Espluga de Cuberes. L’itinerari continua seguint la mateixa direcció que portava cap a Hortoneda.
  • 4,7 km - 52,8 km - Hortoneda (990 m) Es passa de llarg el poble i es troba la carretera que duu cap a Claverol i la Pobla de Segur.
  • 12,7 km - 65,5 km La carretera desemboca a la carretera que uneix la Pobla i Aramunt. Cal girar a la dreta per arribar a la Pobla.0,6 km - 66,1 km - La Pobla de Segur (500m) Final de l’itinerari.